Sommeren bør ikke stoppe jer i at træne…

Selvom strand, have og grill-hygge virker sjovere og mere tillokkende, så er der altså en god grund til at fortsætte sin træning. En tommelfinger-regel siger, at man opbygger ved at træne 3 gange om ugen og vedligeholder ved at træne 2 gange om ugen.

Så ved fortsat at træne minimum 2 gange om ugen henover sommer, undgår man at det føles som om, at man skal starte helt forfra efter ferien. At tabe muskelmasse går nemlig rimelig hurtigt, hvis man pludselig bliver helt inaktiv.
Tjek vores sommer holdplan i app’en

Vi fortsætter vores mst body-sessions

Nicolai, Emil og Lasse står igen klar lige efter ferien med deres to timers treat, til dig, der gerne vil give kroppen en allround workout. Holder du lang ferie uden regelmæssig træning, bør du specielt få dig en plads, så din krop kan komme ordentligt igang igen efter ferien.

Hold øje i app’en efter body-sessions.
Vi skriver også ud, når datoen er fastlagt.

Smør dig ind i gulerod

Sommeren er endelig over os, hvor udelivet, hyggen i haven, turene på stranden og ikke mindst rejserne til de varmere himmelstrøg sætter ind. Bagsiden af medaljen er dog at mange af os bliver solskoldede og måske endda får soleksem. Vi smører eller sprayer løs med solcreme – men man kan også styrke huden indefra ved hjælp af kosten.

Se mere om den naturlige solbeskyttelse her

Intro til maskinerne for seniorer

Hvis du tror du er blevet for gammel til at starte med styrketræning, kan du godt tro om igen. Styrketræning er nemlig lige det kroppen har brug for. Styrketræning modvirker tab af muskler, knoglemasse og styrke, som alle er bivirkninger af alderdom. Lige efter sommerferien tilbyder vi alle seniorer en introduktion til maskinerne, så I fremadrettet er tryg ved dem og kan supplere holdtræningen med individuel styrketræning, så jeres maksimale livskvalitet opnås eller bibeholdes. Introduktionen varetages af Nicolai og Lasse og vil vare en time. Vi vender tilbage med tidspunkter efter ferien.
Læs mere om hvorfor styrketræning er så vigtig her

Gulerodsjuice

Friskpresset gulerodsjuice er forbavsende sød og smager himmelsk, hvis den mikses med æble og ingefær. Den sur-søde friskhed får samtlige smagsløg til at danse af ren begejstring. Gulerødder indeholder betacaroten og beskytter os ikke alene mod en lang række sygdomme, men også mod solens farlige UV-stråler.

Ingredienser:
5 mellemstore gulerødder, 2 æbler, 2 cm ingefær

Skyl og rens alle ingredienser og pres dem i en juicemaskine og tilsæt evt. et par isterninger til den færdige juice.

Velbekomme